CoĞr@Fy@m
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Verimli Ders Çalışma Üzerine

Aşağa gitmek

Verimli Ders Çalışma Üzerine Empty Verimli Ders Çalışma Üzerine

Mesaj tarafından Admin Salı Mayıs 06, 2008 10:00 pm

 Bilgileri kendinize mal edebiliyor musunuz?
Eğer herhangi bir kaynaktan size ulaşan bilgiyi, sadece aktarıldığı biçimde korumaya çalışırsanız, istediğiniz başarıya ulaşmanız mümkün olmayacaktır. Yapmanız gereken, aldığınız bilgileri kendiniz için anlamlı hale getirerek öğrenmek ve kullanma gücünüzü geliştirmektir. Böylece bilginin uzun süre korunması, doğru ve hızlı kullanılması sağlanmış olacaktır.
 Çalışmalarınızı programlıyor musunuz?
Çalışma sürecinizin etkili ve verimli olmasını istiyorsanız, çalışmalarınızı programlamalısınız. Böylece başarınızı şansa bırakmamış olursunuz. Yaşamın akışının sizi yönlendirmesine izin vermeyin, siz yaşamın akışını yönlendirin.
 Veriminizi nasıl artıracağınızı biliyor musunuz?
Çalışmalarınızı zamana göre programladıktan sonra bu programı uygulama aşamasına geldiniz demektir. Uygulamada, doğru öğrenme stratejilerini etkili biçimde kullanarak, çalışmalarınızda verimliliği arttırmalısınız.
 Başarmak için nasıl çalışmalısınız?
Çalışma, bilgileri kendine mal etmek, kazanılmış bilgileri korumak ve kullanabilme yeterliliğini geliştirmek amacıyla yürütülen işlemler bütünüdür.
Başarıya ulaşabilmek için anlama ve öğrenme çalışmalarının sistemli olarak sürdürülmesi gerekir.
Anlama : Yeni bilgilerin edinilmesi
Öğrenme : Edinilen bilgilerin korunması ve kullanılabilir hale getirilmesi çalışmalarıdır.
Anlama ve öğrenme çalışmalarını birbirine bağlı ve düzenli olarak gerçekleştirdiğinde kalıcı bilgiye daha kolay ulaşabilirsiniz.
 Çalışmalardan yeterince sonuç almayı nasıl gerçekleştirebilirsiniz?
Çalışmalarda verimliliği sağlayan, dersin başında kaç saat geçirildiği değil, bu saatlerin içinin nasıl doldurulduğudur. Hedefe ulaştırıcı çalışma, iyi düzenlenmiş bir ortamda, doğru öğrenme stratejileri uygulanarak, düzenli tekrar ve soru çözümleri yoluyla sürdürülen çalışmadır.
• Zaman buldukça, istek duydukça çalışıyorsan,
• Çalışmaya başlamakta güçlük çekiyor, çalışmalarını uzun süre sürdüremiyorsan,
• Çalışırken dikkatini yoğunlaştıramıyorsan,
• Çalıştığın konuları hatırlamakta güçlük çekiyorsan,
• Çalışmayı zevksiz, sıkıcı bir iş gibi değerlendiriyorsan,
Artık verimli çalışmayı denemelisin...
 Verimli çalışma nedir? Nasıl sağlanır?
Verimli çalışma, belirlenen hedefler doğrultusunda zamanı planlı kullanabilme gücüdür.
Verimli çalışma; öğrenme davranışının ayrıntılı analizini, eksiklerin belirlenmesini ve gidermek için çözümlerin kararlılıkla uygulanmasını gerektirir. Bunun için:
• Ulaşmak istediğin hedef ve varolan bilgi düzeyin arasındaki mesafeyi gerçekçi biçimde saptamalı,
• Çalışmalarında verimliliği azaltan temel problemleri belirlemeli,
• Çalışmada verimliliği artırıcı stratejileri öğrenmeli,
• Çalışmalarını programlı biçimde yürütmelisin.
 Neden programlı çalışmalıyız?
Zamanı programlamak yaşamı programlamaktır.
Başarıya ulaşmak isteyen öğrencinin, zamanı, günlük olayların akışı içinde rastlantılara bırakmadan, amacı doğrultusunda planlı olarak kullanması gerekir.
 Çalışma programı nasıl düzenlenir?
Çalışma programının uygulanabilir olması için gerçekçi biçimde düzenlenmesi gerekir.
• Geçerli bir program hazırlayabilmek için önce, günlük yaşantıda yer alan olayları ve zaman kaybına yol açan durumları belirlemelisin.
• Haftalık programını hazırlarken günlük etkinliklerini haftanın her günü için gözden geçirmelisin. Okula gidiş-geliş saatlerini, çalışma ve tekrar yapmak için ayrılacak süreleri, yemek için verilen araları, dinlenme, gezme vb. hobiler için ayıracağın zamanı saptamalısın.
• Çalışmalarını yürütmek için “NEYİ” “NASIL” “NE ZAMAN” çalışacağına karar vermelisin.
 "NEYİ" çalışacağım?
Çalışmalarını yeni ve eski konuları kapsayacak şekilde düzenlemelisin.
Yeni konularla ilgili öğrenmelerini geliştirmek, kazanılmış eski konularla ilgili bilgilerini koruma ve kullanma gücünü artırmak için konu tekrarı ve soru çözümü çalışmaları yapmalısın.
Neyi çalışacağın konusunda karar vermende, konuları anımsayabilme ve bilgilerini soru çözmede kullanabilmedeki yeterliliğin sana yol gösterecektir.
 "NASIL" çalışacağım?
Bilgiyi kullanmada yapılan hatalar, öğrenme aşamasındaki eksik uygulamaların bir sonucudur. Bu hataların analizi hangi konuyu NASIL ÇALIŞACAĞINI belirlemede sana yardımcı olacaktır.
Eğer temel sorunun yeterli bilgi birikimine sahip olmamak ise, çalışmaların her birine ayırdığın zamanı gözden geçirmelisin. Programlı bir çalışma ile eksikliklerini giderebilirsin.
Eğer temel sorunun bildiklerini anımsayamamak ise, tekrar alışkanlığını gözden geçirmelisin. Düzenli tekrarlar yapmadığın için kazanmış olduğun bilgileri kaybediyor olabilirsin.
Eğer temel sorunun bilgileri anımsadığın halde, yorumlamakta güçlük çekmen ise, öğrenme tekniğini gözden geçirmelisin. Bilgileri anlamadan ezberliyor olabilirsin. Eksiğini ancak bilgileri, kendin için anlamlı hale getirerek ve bol soru çözüp kullanma gücünü geliştirerek giderebilirsin.
Eğer temel sorunun konuları biliyor, ancak uygularken çok hata yapıyorsan, çalışmalarında soru çözümüne yeterli zaman ayırmıyor olabilirsin. Doğru ve hızlı çözüm gücüne ancak bildiğin konularda yapacağın sürekli soru çözümü çalışmalarıyla ulaşabilirsin.
 "NE ZAMAN" çalışacağım?
Gün içinde en verimli olunan saatler çalışmaya ayrılmalıdır. Bu saatler içinde planlanmış aralar verilerek yapılan çalışmalar, daha etkili öğrenmeyi sağlar.
Çalışmalarını, kısa çalışma (40-50 dk.), kısa dinlenme (10 dk.) ve yine çalışma (40-50 dk.) şeklinde planlamalısın. Böylece dikkatinin dağılmasını engelleyebilir, öğrenme ve anımsama gücünü artırabilirsin.
 Öğrendiklerinizi çabuk unutuyorsanız?
Belleğinize ulaşan herhangi bir bilgiyi kendimiz için anlamlı kılmaz ve düzenli aralıklarla tekrarlamazsak unuturuz.
Bir öğrenme olayından sonra, öğrenilenlerle ilgili hatırlanan bilgi önce biraz artar, sonra hızla azalır.
Tümüyle öğrenilmiş bilgiler bile, öğrenmeden sonraki 24 saat içinde tekrar edilmezse %70 oranında unutulur.
Düzenli tekrar yapmayan öğrenci, daha önce öğrendiği bilgileri çok az hatırlar ve bilgiler arasında bağlantı kurmakta güçlük çeker.
Çalışmalarında emek ve zaman kaybını engelleyebilmek için düzenli tekrar programı uygulamayı neden denemiyorsunuz?
 Düzenli tekrar programı nasıl uygulanır?
Tekrar programını, hatırlanan miktarın düşmeye başladığı noktadan itibaren şu aşamalarda uygulayabilirsin:
1. Tekrar: Öğrenme çalışmasının hemen sonunda yapacağın 10 dakikalık bir tekrar, hatırlanan bilginin yaklaşık bir gün korunmasını sağlar.
2. Tekrar: Öğrenme çalışmasından yaklaşık 24 saat sonra yapacağın 5-10 dakikalık tekrar, bilgilerini belleğinde bir hafta kadar saklamanı sağlar.
3. Tekrar: Öğrenmeden sonraki bir hafta içinde yapacağın 5-10 dakikalık tekrar, bilgilerinin yaklaşık bir ay bellekte saklanmasını sağlar.
4. Tekrar: İlk öğrenmeden bir ay sonra yapacağın 5-10 dakikalık son tekrar, bilgilerin uzun süreli bellekte güçlü biçimde yerleşmesini sağlar.
UYARI: 1. tekrarı, notlarını gözden geçirme biçiminde yapmalısın. Diğer üç tekrarda bir kağıda, hiçbir yere bakmaksızın konuyla ilgili hatırladıklarının tümünü yazmalı ve daha sonra notlarından kontrol ederek eksikliklerini düzeltmelisin. Her tekrar çalışmasından sonra, konuyla ilgili sorular çözerek, tekrarlanan bilgilerin pekişmesini sağlamalısın.
 Çalışmak için yeterince istek duymuyorsanız...
Çalışmada isteklilik yaratan en önemli etken ulaşılmak istenen hedeftir.
Çalışmayı daha istenir hale getirmek ve motivasyonunu arttırmak için gücün doğrultusunda anlamlı bir hedef belirlemeli, “NEDEN ÇALIŞMALIYIM” sorusuna gerçekçi yanıtlar aramalısın.
 Çalışırken dikkatiniz çabuk dağılıyorsa...
Yapmam gereken ilk şey: “neyin” ve “ne sıklıkla” çalışmalarını engellediğini belirlemektir.
• Çalışma ortamından kaynaklanan nedenler varsa çalışma ortamını düzenlemeli, dikkat dağıtan uyarıcıları kontrol etmelisin.
• Çalışmalarınla birlikte yürüttüğün başka etkinlikler varsa (TV izlemek, hayal kurmak, müzik dinlemek, vb.) bunlara çalışmalarını tamamladıktan sonra zaman ayırmalısın.
• Çalışmalarını planlama ve sürdürmeye bağlı nedenler varsa (uzun süreli aralıksız çalışma, benzer dersleri veya aynı tür çalışmaları arka arkaya sürdürme vb.) aktif öğrenme yöntemini uygulamalısın.
 Çalışma programı yapıyor ama uygulayamıyorsanız...
Çalışmaya başlamak ve bunu verimli biçimde sürdürmek konusunda temel etkenlerden biri, kişinin, yaşamıyla ilgili sorumluluk ve kararları alma konusundaki istekliliğidir. Bu ise, çalışmak için “iç disiplin” geliştirilmesini gerektirir.
Yaşamınla ilgili sorumluluk ve kararları rastlantılara bırakmamalısın. Bu durum çalışmanı ve başarıya ulaşmanı engelleyecektir.
Yaşamınla ilgili sorumluluğun bütünüyle sana ait olduğunu kabul etmelisin. Böylece, çalışmaya başlamanı ve sürdürmeni engelleyen nedenlerden hiçbiri, seni çalışma programını uygulamaktan alıkoyamaz.
Admin
Admin
@DMinStr@töR
@DMinStr@töR

Erkek Mesaj Sayısı : 80
Nerden : Ankara
Kayıt tarihi : 05/05/08

https://cografyam.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz